Assistent per a reclamacions de consum
Una pàgina web per a assistir a consumidors i usuaris afectats durant l'estat d'alarma
El Ministeri de Consum ha posat en marxa una pàgina web per a assistir a consumidors i usuaris afectats durant l'estat d'alarma que necessitin informació sobre els seus drets, una vegada que els procediments administratius s'han reactivat.
En cas de trobar-se amb alguna vulneració, el portal informa sobre com interposar reclamacions en processos de compra-venda i de contractació de béns i serveis.
A través de preguntes basades en centenars de supòsits, l'usuari podrà obtenir tota la informació necessària sobre els drets que li assisteixen, així com conèixer com i davant quines instàncies presentar les seves reclamacions.
Com a conseqüència de la pandèmia provocada per la COVID-19 i la nova normativa, el Ministeri de Consum considera que aquesta eina serà una peça clau davant la previsible allau de dubtes i reclamacions. Es pretén facilitar així la informació sobre els procediments per a resoldre conflictes entre consumidors i empreses.
Font:
Diputació de Barcelona