Ruta: Poblat ibèric de Lauro

Ascens al Puig del Castell per conèixer l’important poblat ibèric de Lauro i gaudir d’unes vistes espectaculars sobre el poble i la plana del Vallès.

Punt d'inici: Centre Cívic de Samalús
Distància: 6,6Km
Desnivell: 166m
Alçada mínima: 263m
Alçada màxima: 429m
Durada aproximada: 2h
Dificultat: Mitjana-baixa

Sortida circular que permet conèixer l’important jaciment arqueològic del poblat ibèric del Puig del Castell, conegut com Lauro en l’antiguitat, i gaudir d’unes vistes impressionants sobre el poble i la plana del Vallès.

El punt d’inici de l’excursió són les Antigues Escoles – Centre Cívic de Samalús (1), un bonic edifici noucentista construït per l’arquitecte Manuel J. Raspall i que data de l’any 1919. Des d’aquí, agafem el camí asfaltat que surt en direcció nord, deixant a mà esquerra Can Santa Eugènia. Al cap de poc arribarem a Can Cuní (2). Tot i que actualment ha estat profundament remodelada, a principis del segle XX hi va viure l’escriptor, poeta i eclesiàstic vigatà Mn. Ramon Garriga i Boixader, conegut popularment com l’Ermità de Samalús. En aquest punt, prendrem el camí més ample, girant lleugerament a la dreta.  Abandonarem de seguida el camí asfaltat, que es converteix en aquest punt en un camí de carro. Fins al jaciment arqueològic, no deixarem en cap moment d’ascendir. Al cap de poc arribarem a Can Flaquer (3). Rodejarem aquesta imponent torre i, des de fora, podrem gaudir de la terrassa modernista-noucentista que domina els seus jardins, planificada per l’arquitecte garriguenc Manuel J. Raspall i Mayol a principis del segle XX.  En aquest punt, connectarem amb un camí asfaltat que condueix a Can Pujades. El seguirem durant uns 70 metres i just abans d’arribar a aquesta casa, agafarem a mà dreta un corriol que mena cap a Can Torrents. Veurem que el camí està perfectament marcat, senyalitzat i arreglat per accedir al poblat.