Cicle de caminades pels camins fluvials de les conques del Besòs i de la Tordera

Divendres, 28 de març de 2025

La propera caminada ItineraRius tindrà lloc al riu Ripoll, al seu pas per Castellar del Vallès, aquest diumenge 30 de març.

  • Sota el títol “Aigua, història i vida”, la passejada inclourà diferents parades, com ara la font de la Riera, el mirador del gorg del Diable i l’església de Sant Feliu del Racó, entre altres.
  • L’activitat és gratuïta, però requereix inscripció prèvia al web fundaciorivus.cat

Aquest diumenge, 30 de març, se celebra una nova caminada, inclosa dins el cicle ItineraRius, entorn el riu Ripoll anomenada “Aigua, història i vida”.

Tota la passejada, que s’iniciarà a les 10 del matí des de l’aparcament del Serrat (entrada de Sant Feliu del Racó), transcorrerà dins el terme municipal de Castellar del Vallès.

Es tracta d’una ruta circular i guiada per experts, d’uns 5 km de longitud i de baixa dificultat, durant la qual es descobrirà el patrimoni hidràulic, històric i natural de tota aquesta zona, com ara l’antic pont que portava a Cal Pinyot, la font de la Riera, el molí d’en Barata i el mirador del gorg del Diable. Un cop finalitzat el recorregut, es durà a terme una visita a l’interior de l’església de Sant Feliu del Racó, documentada el segle X.

L’activitat, apta per a tots els públics i amb places limitades, és gratuïta, tot i que per prendre-hi part cal formalitzar la inscripció prèvia fins al 26 de març al web fundaciorivus.cat. Els participants rebran avituallament i una bossa de regal.

La caminada, organitzada per la Fundació RIVUS, l’Ajuntament de Castellar del Vallès i el Consorci Besòs Tordera, compta amb la col·laboració de les empreses Sorigué i KAO Corporation, i amb el suport d’Euromed, Grifols i l’Associació d’Industrials del Baix Vallès.

El cicle de caminades ItineraRius té per objectiu acostar d’una manera respectuosa i conscient la ciutadania als rius de les conques del Besòs i de la Tordera, descobrint camins fluvials plens de patrimoni natural, hidràulic i històric, així com de biodiversitat, dotant així de valor afegit la part esportiva i de salut d’aquest tipus d’activitats.

 

Font:
Fundació RIVUS

Darrera actualització: 3.03.2025 | 11:37