Servei d'informació al consumidor

Servei de Consum – OMIC a Cardedeu
L'ajuntament de Cànoves i Samalús ha signat un conveni amb l'Ajuntament de Cardedeu per donar servei a la ciutadania i ser atesos a l'Oficina Municipal d'Informació el Consumidor de Cardedeu (OMIC).

Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no té per què ser un entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor.

Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor estan dins del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) de l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona.

L'equip tècnic de l'oficina mòbil, coordinat pel Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, dona resposta a les consultes i reclamacions que es fan directament. De la mateixa manera, aquest equip atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels 207 ajuntaments adherits a aquest servei, entre ells el de Cànoves i Samalús.

El servei de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.

Una d'aquestes unitats mòbils visita Cànoves regularment.  Normalment estaciona a l’entrada de l’Ajuntament i el tècnic de la Diputació de Barcelona atenén gratuïtament als ciutadans en totes aquelles qüestions o dubtes relacionats amb l’àmbit dels drets dels consumidors, etiquetatge i garanties de productes, compra i lloguer d’habitatges, serveis bancaris, assegurances, compra-venda de vehicles, serveis post-venda, compres fora d’establiment, serveis turístics, etc.

Entre tots aquests altres temes, l’usuari també pot cursar qualsevol queixa o denúncia per tramitar els problemes que aquests tenen amb les companyies o comerços que no els han ofert el servei o el producte contractat o adquirit.

També existeix  l'Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.  L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.

Quin cost té:

Gratuït

Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) - Ajuntament

Masia Can Casademunt, s/n - 08445 Cànoves i Samalús - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 938 710 018
Fax: 938 434 145
Adreça electrònica: canovesisamalus@canovesisamalus.cat
Adreça electrònica: lozanoda@diba.cat
Horari:  
De dilluns a divendres de 9 a 14h i dijous tarda de 16 a 20h (excepte tardes d'agost)
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 6.06.2024 | 18:14